søndag 18. juli 2010

Road-trip



Fredag 2.juli satte jeg og min gode kamerat Stig H i bilen min og kjørte. Og kjørte. Og kjørte. Vi havnet i 0330 tiden natt til lørdag på Hønefoss - og der måtte vi ha oss en høneblund *hirr hirr*, men aller først måtte vi ha litt mat i magen. Kjørte rundt og prøvde å finne noe døgnåpent som hadde noe å spise, men uten større hell. Plutselig når vi egentlig hadde bestemt oss for å kjøre videre, oppdaget vi til vår store glede en åpen bensinstasjon! En skive og 2 gjorde godt i magen, før vi kjente jon blund komme smygende. Mygg og vond lukt gjorde til at vi ikke sov så lenge.




Etter en times blund på øyet, fortsatte vi ferden mot det o store utland. Stille på veien og nesten ingenting å se, men dersto mer å prate om :)


Vi ankom Nordby kjøpesenter sånn ca kl 0830 og satt og ventet på at butikkene skulle åpne... Snakk om å være ivrige shoppere :) Handlet det mest nødvendige og ventet enda litt lenger på at lekebutikken skulle åpne ... Jeg hadde nemlig lovet å kjøpe en superstilig auto transporter til Daniel, og jeg kunne jo ikke komme hjem igjen uten... Transporteren ble kjøpt og vi satte kursen for Halden. Mye kjekt se i Halden, varmt og godt var det også. Fikk til og med gjort et besøk på "Alle Tiders" - hadde man bare hatt en tilhenger og et stappet visakort så hadde jeg gått amok i den butikken - masse fint :)

Søndagen satte vi kursen hjemover igjen, men først en tur til över grensen. Kjøpte enda litt til og stappet inn i bilen og kjørte hjemover med et stort glis om munnen. Visste med sikkerhet at mandagen på jobb kom til å bli tung, heldigvis bare en uke til ferie.

En flott tur med godt reiseselskap. Når blir neste tur, Stig H?
Å så lure og opplagte vi ser ut!

Glemte å fortelle om en meget spesiell opplevelse vi hadde like før Gol. Vi kjørte inn i en sverm av et eller annet, jeg trodde seriøst det snødde. Det viste seg derimot at det var millionvis av flygende, ekle dyr som syns det var kjekt å klistre seg fast på bilen min. Det var helt merkelig, akkurat som vi kjørte inn i en vegg. Fikk litt feeling av en 60talls skrekk film ala Hitchcock...

Slik såg "beistene" ut

På Gol måtte vi stoppe og vaske av bilen og lykter og speil og alt ... Fikk med oss hva de drev på med nattestid på Gol .. nemlig råne rundt med TRAKTOR. :-D
Stig H. tok med seg et par eksemplar av disse flygende dyrene hjem til sin kjære søster slik at hun (som faktisk har ganske god peil på dyr og sånne ting .. ) kunne finne ut hva det var for noe. Svaret kom etter et par dager - nemlig Kamelhalsfluer. Aldri hørt om og har ikke noe brennende ønske om å stifte nærmere bekjentskap med de flere ganger heller.


3 kommentarer:

  1. Det drømmeparet . ser ut som vi har falt fra månen :)

    SvarSlett
  2. Men du har gløymt Kamelhals fluene då :( våre gode venner .

    SvarSlett
  3. jaaaaaa! må jo legge inn bilder av kamelhalsfluene som invaderte bilen min! takk for påminnelsen

    SvarSlett