søndag 18. juli 2010

hurra for sommerferie og vannkopper



Oppå lauvåsen veks det jordbær

fine jordbær

raue jordbær

Hele væla er berre jordbær

Finn et strå og træ dom på


Etter at vi hadde vært på hytta noen dager, ble Daniel i et underlig humør - irritert og sur og det som vi mødre gjerne karakteriserer som "vanskelig". Trodde han kjedet seg, men neida det var noe helt annet som plaget han... nemlig vannkopper.

Hadde egentlig bare ventet på det, siden de fleste kameratene har hatt vannkoppene på rekke og rad før sommeren. Men uansett, dumt å bli syk i ferien da ... og kjedelig for meg dersom jeg får de ... da blir jeg vel liggende resten av ferien og vel så det. Har hørt at voksne som får vannkopper blir svært syke :( Krysser fingrene for at jeg går klar denne gangen også :)




Vi reiste hjem igjen torsdagen har frem til i dag lekt sykepleier, målt feber, hentet saft, snudd dyner, smurt utslett og prøvd innimellom å få gjort andre ting. Har fått ryddet scrappeboden, og det var sårt tiltrengt. Har planer om å scrappe litt i ferien. Pluss sy litt. Høstmessen er ikke så langt unna, pluss at jeg har noen bestillinger på diverse.
I dag viste endelig Daniel tegn til bedring, så kanskje vi kan få gjort litt annet enn å være innendørs resten av ferien. Satser på noen turer hit og dit, men må først få sjekket noen ulyder i bilen... håper verkstedet har åpent i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar